واکنش‌ها به اعتراضات پرستاران | رئیس نظام پرستاری: رفع مشکلات پرستاران از طریق مجلس و دولت در حال پیگیری است-راهبرد معاصر

واکنش‌ها به اعتراضات پرستاران | رئیس نظام پرستاری: رفع مشکلات پرستاران از طریق مجلس و دولت در حال پیگیری است

رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: این سازمان برای پیگیری حل مشکلات پرستاران مشغول رایزنی با مسوولان دولت و مجلس شورای اسلامی است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 14
کد خبر: ۲۵۴۵۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد نجاتیان در دیدار با پرستاران استان فارس با اشاره به سابقه بسیار خوب شیراز در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و صنفی پرستاری افزود: شیراز یکی از پایگاه‌های تشکیل سازمان نظام پرستاری است و جایگاه قوی این شهر در حوزه پرستاری بر کسی پوشیده نیست.

وی با تایید مشکلات فعلی پرستاران گفت: این مشکلات حاصل انباشت مطالبات در طول سالیان متمادی و تورم سالیان اخیر است که باعث شده اقدامات مثبت سال‌های اخیر مثل تعرفه گذاری نتواند آثار خود را به خوبی نشان دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان نظام پرستاری برای پیگیری مطالبات پرستاران و رفع این مشکلات تصریح کرد: سازمان برای پیگیری مشکلات پرستاران مشغول رایزنی با مسئولان در مجلس و دولت است.

نجاتیان گفت: با رایزنی‌های انجام شده برای اولین بار کمیته پرستاری در مجلس تشکیل شده است که محل خوبی برای حل مشکلات پرستاران خواهد بود همچنین با دفتر رئیس جمهور در این زمینه نامه نگاری صورت گرفته و درخواست تشکیل کارگروه ویژه پرستاری در دولت و فعال شدن قوه قضاییه برای احقاق حقوق پرستاران در سطح ملی ارائه شده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: اطمینان می‌دهیم که صدای پرستاران شیراز و سراسر کشور در سطح مسئولان سیاستگذار کلان کشور شنیده شده است و همه مسئولان به دنبال پیدا کردن راه حلی برای حل مشکلات هستند.

نجاتیان ضمن اینکه از پرستاران خواست در دوره انتقالی دولت همکاری کنند گفت: باید فرصتی به دولت جدید بدهیم که استقرار پیدا کند، وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شود و به عنوان یک اولویت به موضوعات کارکنان سلامت به صورت عام و پرستاران به صورت خاص بپردازد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با حضور در جمع کادر پرستاری معترض در شیراز پس از گفت و گوی مفصل با پرستاران و بررسی مشکلات، از آنان خواست به محل کار خود برگردند و قول داد که سازمان در فرصت سه ماهه‌ای که به دولت چهاردهم داده شده پیگیری‌های لازم را برای احقاق حقوق پرستاران تا روز پرستار انجام می‌دهد.

در پی بروز اعتراضات پرستاران در شیراز و استان فارس، احمد نجاتیان به همراه مسعود فاطمی معاون فرهنگی و فرهاد کرد، بازرس شورای عالی نظام پرستاری در جمع پرستاران معترض حاضر شدند و در یک جلسه پنج ساعته در یک فضای کاملا آزاد مسائل، نگرانی‌ها و دغدغه‌های پرستاران را شنیدند و بررسی کردند.

نجاتیان همچنین در این سفر کاری با معاون توسعه، معاون درمان و مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرد و مسئولان این دانشگاه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات پرستاری در این استان، مشکلات و فعالیت‌های دانشگاه در یک ماه گذشته برای رفع مشکلات پرستاران را مطرح کردند.

پس از این جلسه، دکتر نجاتیان در جمع روسا و اعضای نظام پرستاری استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت و در یک جلسه پنج ساعته با حضور جمعی از همکاران پرستار و مدیران پرستاری، موضوعات و نگرانی‌ها و موارد اعتراض پرستاران در دو هفته اخیر بررسی شد.

در این جلسه همه اعضا و حاضران مسائل و مشکلات از جمله کمبود شدید نیرو، اضافه کاری‌های اجباری، معوقات طولانی اضافه کاری، مبلغ پایین اضافه کاری، تبعیض‌های مختلف نظام سلامت، حجم انبوه بیمارانی که از استان‌های مختلف به شیراز مراجعه می‌کنند، پاسخگو نبودن امکانات درمانی در مقابل نیاز‌ها و بار شدید کاری بر دوش همکاران پرستار را مطرح کردند.

همچنین پرستاران دلخوری و ناراحتی خود را از نحوه ارتباط گیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نمایندگان خود مطرح و گلایه کردند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار